The Full Wiki

More info on All-Russia State Television and Radio Company

All-Russia State Television and Radio Company: Wikis

Advertisements

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Encyclopedia

From Wikipedia, the free encyclopedia

All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK)
VGTRK logo.svg
Type Broadcast radio and television,
online and printing
Country Russia
Availability National; International
Key people Oleg Dobrodeev
Launch date 1990
Former names Russian Television and Radio Broadcasting Company (RTR)
Official Website http://vgtrk.com

The unitary enterprise All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company (Russian: Всероссийская государственная телевизионная и радиовещательная компания, Vserossiyskaya gosudarstvennaya televizionnaya i radioveshchatelnaya kompaniya, abbr. VGTRK) is a state-owned Russian television and radio company which owns several television and radio station. It was founded in 1990 in an effort to give the president of Russia, Boris Yeltsin, its own voice, independent of the Soviet channels.

Contents

Operations

VGTRK currently owns and operates 5 national television stations, 2 international networks, 5 radio stations and over 80 regional TV and radio networks. They also run the Russian Information agency- RIA Novosti.

Advertisements

Television

  • Russian: Россия 1 (Russia 1 — entertainment, news). Last names — Russian: Россия (Russia), Russian: РТР 1 (RTR 1), Russian: РТР (RTR).
  • Russian: Бибигон (Bibigon — children's channel)
  • Russian: Россия К (Russia K — culture channel). Last names — Russian: Культура (Culture), Russian: РТР 2 (RTR 2).
  • Russian: Россия 2 (Russia 2 — sport, entertainment). Last names — Russian: Спорт (Sport)
  • Russian: Россия 24 (Russia 24 — news channel). Last names — Russian: Вести (Vesti)
  • Russian: Моя планета (My planet)
  • Russian: РТР планета (RTR Planet — international channel)
  • Russian-language edition of Euronews
  • At least 90 regional TV channels in Russia.

Radio

  • Radio Kultura - culture radio
  • Radio Mayak - general entertainment, current affairs, AC music
  • Radio Orfey - classical music
  • Radio Rossii - talk radio and regional programming
  • Vesti FM - news
  • Radio Yunost - mostly European and American pop music
  • Voice of Russia - international service

News Agency

Chairpersons

  • Oleg Poptsov (1990—96)
  • Eduard Sagalayev (1996—97)
  • Nikolay Svanidze (1997—98)
  • Mikhail Shvydkoy (1998—2000)
  • Oleg Dobrodeev (since 2000)

External links


Template:Infobox Network The unitary enterprise All-Russia State Television and Radio Company (Russian: Всероссийская государственная телевизионная и радиовещательная компания, Vserossiyskaya gosudarstvennaya televizionnaya i radioveshchatelnaya kompaniya, abbr. VGTRK) is a state-owned Russian television and radio company which owns several television and radio station. It was founded in 1990 in an effort to give the president of Russia, Boris Yeltsin, its own voice, independent of the Soviet channels.

Contents

Operations

VGTRK currently owns and operates 5 national television stations, 2 international networks, 5 radio stations and over 80 regional TV and radio networks. They also run the Russian Information agency- RIA Novosti.

Television

  • Rossiya (Russia channel - entertainment, news)
  • Bibigon (Children's channel)
  • Kultura (Culture channel)
  • Sport (Sport channel)
  • Russian-language edition of Euronews
  • Vesti (News channel)
  • RTR Planeta (International channel - entertainment, news)
  • RTR Planeta Sport (International sport channel)
  • At least 90 regional TV channels in Russia.

Radio

  • Radio Kultura - culture radio
  • Radio Mayak - general entertainment, current affairs, AC music
  • Radio Orfey - classical music
  • Radio Rossii - talk radio and regional programming
  • Vesti FM - news
  • Radio Yunost - mostly European and American pop music
  • Voice of Russia - international service

News Agency

Chairpersons

  • Oleg Poptsov (1990—96)
  • Eduard Sagalayev (1996—97)
  • Nikolay Svanidze (1997—98)
  • Mikhail Shvydkoy (1998—2000)
  • Oleg Dobrodeev (since 2000)

External links


Advertisements






Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message