The Full Wiki

Arutz 7: Wikis

Advertisements

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Encyclopedia

(Redirected to Arutz Sheva article)

From Wikipedia, the free encyclopedia

Logo for Arutz Sheva, Israel National News

Arutz Sheva (Hebrew: ערוץ שבע‎) (Channel Seven) is an Israeli media network identifying with Religious Zionism. It offers online news in English, Hebrew, French and Russian in three formats: written, internet radio, and internet television. The Israeli government has never granted it a license to broadcast, prompting charges of government discrimination against the Religious Zionist public. Arutz Sheva sees itself as "the only independent national radio station in Israel" and a counterbalance to "the 'negative thinking' and 'post-Zionist' attitudes so prevalent in Israel's liberal-left media."[1] Based in Judea and Samaria, Arutz Sheva is seen as the voice of the Israeli settlement movement.[2]

Contents

History

Founded in 1988 as a radio station, Arutz Sheva formerly broadcast on the Israeli airwaves from the ship MV Hatzvi in the Mediterranean Sea off Israel until being shutdown by the Israeli government. The Hatzvi was much larger than most radio ships, but was broken up in 2003. Arutz Sheva may have the distinction of being the world's last ever offshore radio station.

Currently the station broadcasts over the Internet from its website which it has been running for about the last ten years. It was forced to broadcast from a ship because Israeli law permits private radio stations only on the local level.

In February 1999, the Knesset passed a law legalizing the operation of Arutz Sheva and absolving it of earlier illegal broadcasting, but this was appealed to the Israeli Supreme Court which ruled the law null and void in March, 2002. In October 2003, ten employees of Arutz Sheva were convicted of operating an illegal radio station during the period 1995-1998, both from inside Israeli territorial waters and from locations in the West Bank. Station director Ya'akov Katz (Ketzaleh) was also convicted on two counts of perjury for having lied about the location of the broadcasts.[3] In 2008, Katz became chairman of the Ichud Leumi (National Union) party, and became a Knesset member (MK) in the 18th Knesset in Israel's February 10, 2009 national elections.

Arutz Sheva had a Hebrew frequency and a foreign language frequency (English, Russian, and French) and it still broadcasts in Hebrew, English, and Russian over the Internet. Written news exists in all four languages on the website, as does Internet TV news in English and Hebrew. Arutz Sheva is Hebrew for "Channel Seven", and broadcasts from studios located in Beit El, Samaria and Petah Tikva.

In terms of politics, the station is considered Religious Zionist in its outlook, and is focused on issues directly affecting Israeli settlements.

Departments

Advertisements

Israel National News

Israel National News is the written news website, directed by Baruch Gordon. Hillel Fendel is the senior news editor and was long responsible for the site's popular daily e-mail. Other news editors include Nissan Ratzlav-Katz, Hana Levi Julian, Tzvi Ben Gedalyahu, Gil Ronen, Avraham Zuroff and others.

Israel National Radio

Israel National Radio is Arutz Sheva's English language Internet radio station operating in its own studio in the same building as the Hebrew studio in Beit El. It broadcasts primarily across the Internet, and affirms its purpose as to spread the word of Israel to Jews and Israel-sympathizers living in English speaking countries as well as Anglophones living in Israel, to be the archetypal "light unto the nations".

The station is made up of news on the hour and half-hour, and live and pre-recorded programs that repeat themselves throughout the day after the first airing. These shows include current affairs commentaries, general talk shows, music shows, and Torah shows. The station's slogan is "the only independent news-talk network in the Middle East."

Prior to the banning of Arutz-7's regular radio broadcasts, the station would air for three hours a day on Arutz-7's foreign language frequency, which at other times broadcast in Russian and French.

The main broadcasters on the station are Yishai Fleisher, his wife Malkah Fleisher, Tamar Yonah, and renowned anti-missionary Rabbi Tovia Singer known as the "Chief Rabbi of Newstalk Radio." Other broadcasters do weekly shows while the just-named broadcasters air multiple days a week. The weekly shows include The Struggle (with ZFA activist Yehuda HaKohen), The Beat (a music program), Walter's World, Temple Talk (hosted by Rabbi Chaim Richman, a rabbi who works for the Temple Institute and serves on the Sanhedrin), The Eyshet Chayil ('Woman of Valor') Show, A Light Unto The Nations, The Jay Shapiro Show, Torah Tidbits Audio with Phil Chernofsky, and The Aliyah Revolution (co-hosted by Go'el Jasper and Dovid Gantshar). These shows are archived for a week.

During shows, people can phone in on international toll-free numbers or chat with other listeners in a virtual studio.

Israel National TV

Israel National TV offers online streaming television programs. The current English Broadcast anchors are Eliot Coe, Aharon Deutch and Yoni Kempinski, with Coe being the senior anchor. Yoni Kempinski also hosts a weekly 30 minute program entitled Israeli Salad with a variety of feature stories about life in Israel.

Jukebox

Arutz 7's popular jukebox offers a wide selection of Israeli, Hassidic & Oriental Music, including selections for Jewish holidays and special events.

B'Sheva Newspaper

The six-year-old B'Sheva newspaper is currently Israel's fourth most widely read newspaper, according to the TGI survey, and holds 7% of the Israeli market. The paper is distributed free to over 150,000 homes weekly.

External links

See also

References

  1. ^ BBC News | Middle East | Israel legalises religious pirate radios
  2. ^ Shuman, Ellis (2003-10-21). "Politics: After court convicts Arutz-7 of illegal broadcasting, station goes off air". Israelinsider. http://web.israelinsider.com/Articles/Politics/2886.htm. Retrieved 2008-06-30.  
  3. ^ Arutz Sheva employees condemned what they said was a biased decision - since leftwing Israeli activist Abie Nathan was allowed to operate a pirate radio station in the same manner for years and was never prosecuted.Israel Insider; "Arutz Sheva senior personnel sentenced", Jerusalem Post, Dec 30, 2003.

Advertisements






Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message