The Full Wiki

More info on Duna TV

Duna TV: Wikis

Advertisements
  
  

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Encyclopedia

From Wikipedia, the free encyclopedia

Duna TV
Duna TV.jpg
Launched December 1992
Country  Hungary
Broadcast area National; also distributed in  Romania
Availability
Satellite
Hotbird 6 10815 H (analogue)
Hotbird 8 12149 V / 27,500
Cable
UPC Romania Channel 751 (digital with DVR)
Channel 183 (digital)

Duna TV or Duna Televízió is one of two state-owned public television companies in Hungary. "Duna" is the Hungarian name for the Danube.

Duna TV was funded by a television licence paid for by owners of television sets up until July 2002, when the government took over payment of all television licences. Today, 80% of Duna TV's funding comes from the government, with the rest coming from television commercials. It is an approved participant member of ebu. [1].

History

Duna TV began broadcasting in December 1992, and was the first Hungarian TV station to broadcast on satellite. It was the first station which broadcast programs for and news about the Hungarian minority in Europe. A few years later, Duna TV became the first Hungarian station to broadcast 24 hours per day. In 2004 the Duna TV began to broadcast in North America and Australia. In 2006 Duna TV II (Autonomy TV) began broadcasting.

Regional studios

The station is broadcast from Budapest, but has regional studios in Cluj-Napoca, Târgu-Mureş, and Odorheiu Secuiesc in Romania; Bratislava in Slovakia; Subotica (Szabadka) in Serbia; Uzhhorod in Ukraine, and other places.

External links


Advertisements






Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message