The Full Wiki

More info on El Clarín

El Clarín: Wikis


Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.


(Redirected to Clarín (newspaper) article)

From Wikipedia, the free encyclopedia

The front page of Clarin October 23, 2008.
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner Clarin Group
Founded 1945
Political alignment centrist, liberalism
Headquarters Buenos Aires, Argentina
Official website

Clarín is the major newspaper in Argentina, founded by Roberto Noble on August 28, 1945. It is politically centrist.

Based in Buenos Aires, the newspaper prints and distributes around 500,000 copies throughout the country. Clarín has a 44 percent market share in Buenos Aires. According to the electronic version of the paper is the most visited Spanish language newspaper on the Internet[1]. Its director is Ernestina Herrera de Noble.

Grupo Clarín (Clarín Group) also prints the sports newspaper Olé (since 1996), Elle magazine in Argentina (since 1994), and the afternoon paper La Razón. It also owns the majority of the Canal 13 TV network, 3 radio stations, and participates in other multimedia projects.

On December 27, 1999, The Clarín Group and Goldman Sachs, one of the leading firms in investment, subscribed an investment agreement where the group , managed by Goldman Sachs, made a direct investment in Clarín Group. The operation implied an increase of capital to the Clarin Group and the incorporation of Goldman Sachs as minority partner, with a participation of 18% of the stocks.

In 1995 Clarin launched the news website for the newspaper. Right now it boasts 5,714,000 unique visitors (Global, Aug 2009 comScore) .

Clarin is part of Periódicos Asociados Latinoamericanos (Latin American Newspaper Association), an organization of fourteen leading newspapers in South America.

See also


External links



Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address