The Full Wiki

Fat Albert (film): Wikis

Advertisements
  
  

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Encyclopedia

From Wikipedia, the free encyclopedia

Fat Albert

Theatrical release poster
Directed by Joel Zwick
Produced by John Davis
Written by Bill Cosby,
Charles Kipps
Starring Kenan Thompson
Kyla Pratt
Shedrack Anderson III
Dania Ramirez
Omarion
Keith Robinson
Bill Cosby
Distributed by 20th Century Fox
Release date(s) December 25, 2004 (USA)
Running time 93 minutes
Language English

Fat Albert is a 2004 live-action/animated film based on the Filmation animated series Fat Albert and the Cosby Kids. The movie was produced by Davis Entertainment for 20th Century Fox, and stars Kenan Thompson as the title character.

The plot surrounds Fat Albert and the gang leaving the cartoon world and entering the real world in order to help a teenage adolescent deal with the challenges of being unpopular, and not having any friends except her foster sister. Her unpopularity stemmed from her tendency to withdraw into a world of her own as a consequence of the death of her grandfather, Albert Robertson, who was actually the inspiration for the Fat Albert character. It is up to Fat Albert and the gang to show her that she is special and can make friends.

Unlike some movies that meld the cartoon world with the real world while at the same time keeping the cartoon characters two dimensional, e.g. Who Framed Roger Rabbit, Fat Albert takes a twist and transforms the cartoon characters into three dimensional humans, who have to come to grips with the differences that exist between their world and the real world.

Contents

Plot

The film opens with an animated sequence featuring Fat Albert (Kenan Thompson) performing the classic theme song "Gonna Have A Good Time" .

In real life, Doris (Kyla Pratt) is a sad teenager still recovering from the death of her grandfather, ignoring her foster sister, Lauri's (Dania Ramirez), efforts to bring her a social life. Upon learning that her parents will be away for the weekend, Doris sadly lets a tear hit her TV remote, as the Fat Albert Show is on. The tear opens up the TV world to the real world and Fat Albert and the gang (Keith Robinson, Shedrack Anderson III, Jermaine Williams, Alphonso McAuley, Aaron Frazier and Marques Houston) (minus Bill's little brother Russell (Jeremy Suarez) go to help her. Doris insists that she is fine, but the gang can't leave yet - their show is over and they have to wait until the next day's show to go back. They follow Doris to school the next day and are amazed by the new technology like laptops and the internet.

Fat Albert also notices Lauri and falls in love with her. In another attempt to help Doris, the gang persuades some cheerleaders to invite them all to an outdoors party. With some reluctance, Doris agrees to attend. While they're there, Lauri dances with Fat Albert. Lauri's annoying ex-boyfriend Reggie (Omarion), desperately attempts to make her jealous by dancing with Doris. When Lauri doesn't notice him, he tries to kiss Doris. Doris is offended and causes a scene. Doris runs from the party and Fat Albert warns the boy to stay away from Doris. The next day, Doris goes to school, but asks the gang to go to the park instead of following her. Weird Harold, normally very clumsy, joins in a basketball game and is able to play perfectly. Mushmouth, who can't talk normally, is taught how to speak by a little girl. Dumb Donald goes to the library and is able to read and remove his pink face-covering hat.

When Doris gets them and takes them back to her TV, Bucky, Dumb Donald (who's eyes float in the TV without the hat on), and Weird Harold jump into the TV but the show ends before the others can enter. Fat Albert and Bill have an argument in private about going back (Fat Albert wants to stay in the real world with Lauri). Meanwhile, Rudy has fallen in love with Doris and asks her if he was a real person would she ever date him and she said yes. Searching for guidance, Fat Albert literally meets his maker, Mr. Cosby (Bill Cosby as himself) and tells him of the dilemma. Mr. Cosby tells him that his character is based on Doris's grandfather, which explains Doris's confusion over why Albert seems so familiar to her. Mr. Cosby then tells Fat Albert that he has to return to the TV, or he will turn into celluloid dust. Devastated, Fat Albert tries to tell Lauri that he has to leave, but she doesn't believe he's from the TV and thinks that he is just being insensitive.

The next day, Bill, Mushmouth, and Rudy jump back into the TV. Fat Albert waits and goes to a track meet that Doris and Lauri have, then takes them home and jumps into the TV (this convinces Lauri that Fat Albert wasn't lying to her).

At the end of the movie, Mr. Cosby and his old friends (who the characters in the show were based on) stand in front of their old friend Albert Robertson's grave. Doris is also there. Then the group of men have a little race, showing no matter how old they are, they are still kids at heart, the same kids from the TV show that they helped Bill Cosby inspire.

Before the end credits start, Fat Albert is trying to leap out of the movie screen but his pals are pulling him back. He points out that people in the audience need help and he even tells someone in the back of the theater that he/she needs to come back and finish watching the credits. The boys pull Fat Albert back inside and the end credits resume beginning with the a blend of both the animated characters and the live-action characters singing the Fat Albert Theme Song.

Cast

Main Roles
  • Kenan Thompson as Fat Albert- The main character who leaps out of Doris' TV to try to help solve a problem.
  • Kyla Pratt as Doris Robertson- The girl who makes friends with Albert but is determined that she doesn't have a problem.
  • Bill Cosby as Mr. Cosby (Himself)- The creator of Fat Albert
  • Dania Ramirez as Laurie Robertson- Doris' foster sister and Albert's love interest
  • Shedrack Anderson III as Rudy- The kid who loves Doris and doesn't want to go back in the TV bu stay with her
  • Omarion as Reggie- The bully of the school who tries to confront Fat Albert only to be defeated by him
  • Keith Robinson as Bill- Fat Albert's friend who keeps convincing him to go back in the TV
Supporting Roles
  • Marques Houston as Dumb Donald- The kid who wears a purple hat because he has no face. In the movie, when he takes it off, he does have a face.
  • Jermaine Williams as Mushmouth- The gibberish-talking kid who learns to speak English in the real world where he's called "Mouth" but speaks gibberish again when he goes back in the TV
  • Aaron A. Frazier as Old Weird Harold- The clumsy fro-bro who is dubbed "Air Harold" when he realizes he's good at basketball
  • Alphonso McAuely as Bucky- The buck-toothed kid who gets into conflicts with Dumb Donald and, when told to quit, usually by Bill, makes a growly face at him.
  • Jeremy Suarez as Russell (voice)- The little kid who outsmarts the neighborhood bullies for awhile but needs Fat Albert's help to reclaim the junkyard.
  • J. Mack Slaughter, Jr. as Arthur- Reggie's crony
  • Alice Greczyn as Becky- A cheerleader
Advertisements

Cameo Appearances

  • Raven-Symone as Danielle (voice)- The kid who acts in "Fat Albert and the Cosby Kids"; it is stated that she has worked with Bugs Bunny and the Jetsons
  • Aaron Carter as Darren (credited as "Kid")- A flashy kid who checks out Rudy's clothes and starts wearing the same outfit
  • Joel Madden as Dude with Mohawk- The kid who thinks the kids are weird
  • Fonzworth Bentley as Salesman

Box office and critical reception

Critics were not impressed with the film, whose characters may not have been familiar to a generation raised on other recent franchises, though the film did modest business at the box office, making $48 million.[1]

Production details

References

External links


Quotes

Up to date as of January 14, 2010

From Wikiquote

Fat Albert is a 2004 film starring Bill Cosby, Kyla Pratt, and Kenan Thompson.

Contents

Fat Albert

  • (repeated line) Hey, hey, hey!
  • I'm Fat Albert.
  • I don't have problems. I solve problems.
  • I can't take my sweater off...because I, uh, don't know what's underneath.

Doris

  • (to Fat Albert and the Gang) Okay, other people can see you, too. That's good. I think.
  • This cannot be happening. I'm losing my mind. Yeah, that's it.
  • (repeated line) I do not have a problem.
  • I don't have friends because I don't want friends.
  • Okay, Daddy and I are gonna have to have a long talk. I don't know how, but I'm gonna tell him that we need a gate. Some kind of guard or screen to put over the television set so nobody can get out. Okay.

Reggie

  • There's no way I'm letting that fat kid get over on Lauri.
  • You haven't seen the last of me, fat man! Fat, fat, fat, fat!
  • Arthur! Learn the handshake!
  • Listen up, everybody! This fat fool is not what he appears to be!
  • Aren't you the hip-hop fool.

Weird Hal

  • (repeated line) Mush Mouth says (then clarifies whatever was spoken)
  • Don't call me Old Weird Harold anymore. I'm Air Hal'd now.

Dumb Donald

  • [repeated line]: (hits or scratches head) I am so confused!
  • I have no face.
  • I have a face? I do? I do!
  • I'm a party animal!

Bill

  • (repeated line) Guys, guys!

Bucky

  • (repeated line) I know you don't know. I wasn't talkin' to you!

Rudy

  • Guys, I see...cheerleaders.
  • (to Reggie) Man, you're like school on Saturday...no class.

Russell

  • Yeah, but you're still Bucky.
  • That's our theme song. You guys can't sing it!

Lauri

  • Those guys, Albert's friends...they're very strange. I think they could be some kind of a cult.
  • Doris, no one came out of our television set.
  • Doris, why are you acting like such a loser? You're not a loser.
  • (repeated line) Everytime someone tells me they care about me, they wind up leaving me.

Others

  • Arthur: Yo! Nobody makes a fool out of Reggie except for Reggie.
  • Store Clerk: I know big, and you my friend are big.
  • Danielle: He better not be doing this again!

Dialogue

Old Man: You go out there and you'll poke your eye out!
Russell: Why do adults always say you'll poke your eye out?

Fat Albert: (concerned) That girl has a problem.
Doris: What problem?
Fat Albert: You must have a problem, you were cryin'.
Doris: Problem...right...Um,um, uh, I was crying because I lost my, um (looks around for something, spots backpack) my backpack!
Rudy: (pointing at backpack) Is that it?
Doris: (feigning surprise) Oh! You found my backpack!

Doris: (turns around and sees the Gang) Aah! Don't you guys make noise when you enter a room.
Fat Albert: Well, I never thought about that. We-we just enter. (shrugs shoulders)
Doris: Okay, here are your drinks. (places sodas on table, each takes can)
Rudy: Do you have a can opener?
Doris: The can opener's on the can.
(Albert pops top)
Gang: Ooh...
(Rudy pops top)
Gang: Aah...
(Each member begins to pop top rhythmically. They begin humming the Fat Albert Theme.)
Gang: (singing) Na, na ,na. Gonna have a good time (Fat Albert: Hey, hey hey!). Na, na, na. Gonna have a good time.
Doris: Stop! Stop! Hello? What are you doing?
Bill: Singin'.
Doris: I know you're singing, but aren't you gonna drink?
Fat Albert: Not unless somebody writes that we're thirsty.
Doris: Okay, forget the drinks.

Bucky: What do we do now?
Dumb Donald: I don't know.
Bucky: I know you don't know. I wasn't talking to you.
Dumb Donald: I wasn't talking to you!
Bucky: Then who were you talking to?
Dumb Donald: I thought I was talking to her! (points to Doris)
Bill: Guys, guys!

Doris: Ooh! Cody, can I ask you a question? Do you see anyone?
Cody: I see you.
Doris: Anyone else?
(Fat Albert and Gang waves)
Cody: I see a bunch of bizarre-looking freaks.

Guy in Class: What's that on your head?
Dumb Donald: It's my hat.
Guy in Class: Why don't you take it off?
Dumb Donald: I have no face.
Guy in Class: Right. (grabs backpack and moves)

(Doris comes down the stairs dressed for the party.)
Rudy: Wow.
Bill: Doris, you look great.
Dumb Donald: You look tight.
Fat Albert: What'd you just say?
Dumb Donald: I learned it at the mall.
Fat Albert: Oh. Well, don't talk that way about Doris.
Doris: You-you really think I look okay?
Rudy: When you walk into the party, people are gonna notice.
Doris: Yeah?
Gang: (dazed) Yeah...

Store Clerk: That'll be $10,428.22.
Fat Albert: Uh, I-I don't have any money.
Store Clerk : Why didn't you tell me that?
Fat Albert: You didn't ask.

(Trying to convince Doris to go to the party.)
Fat Albert: You want us to go back in the T.V., don't ya?
Doris: Are you threatening me?
Fat Albert: Is it working?

(The Gang is looking at a poster of their T.V. series. It reads: "FAT ALBERT and the Cosby Kids OWN THE COMPLETE COLLECTION ON DVD")
Bill: See. That's who we are.
Rudy: Yeah. And we're coming out on "divda."

(Lauri and Fat Albert are dancing together)
Reggie: I know what Lauri's doin'. She's just dancing with him to make me jealous.
Arthur: (agreeing) Yeah.
Reggie: Yeah.
Arthur: Yeah?
Reggie: (angrily) Yeah!

Reggie: You wanna race me, beefy boy?
Rudy: You don't wanna race Fat Albert.
Reggie: "Fat Albert?" (he and Arthur laughs)
Dumb Donald: Yeah, he's fat, but he's fast.
Mush Mouth: Fabby but fabba.
(Reggie stares at Mush mouth, who then mumbles more)
Reggie: Okay...
Fat Albert: Okay. I'll race you, but I can't take my clothes off.
Reggie: Great. 'Cause nobody wants to see all that blubber anyways.

Mush Mouth: (refering to Lauri) Oh, boy. That be some nice budda-bup.
Weird Hal: You watch your mouth!

Mrs. Forchik: Doris says that you're visiting. Where is it that you live?
Fat Albert: North Philly.
(Class laughs)
Fat Albert: Is that funny?
Mrs. Forchik: Yes. It is. Considering the fact that you're in North Philadelphia and therefore are visiting North Philadelphia from North Philadelphia.
Fat Albert: Hmm...

Weird Hal: Oh, my! I can see his behind.
Bucky: My behind?
Rudy: So that's what one looks like?
Bill: Looks Like it's broken
Doris: Let's go. The show's already started and you guys gotta get your behinds back in the T.V.
Bucky: But no lookin'.
Doris: At what?
Bucky: Never you mind. Just no lookin'.

(Darren shows up wearing the exact same outfit as Rudy.)
Darren: Yeah, I figure with this new hot look, be getting all the girls.
Rudy: I hear you, man. Somethin' I've been living with for years.
Darren: Hey, man, your colors. They're fading. You need to chill with that bleach, man.

Rudy: (to Bill) Okay, say you're a girl and you're on a roller coaster.
Bill: I'm not sayin' I'm a girl on a roller coaster. What's wrong with you, man? Why don't you say you're a girl on a roller coaster by yourself!

Rudy: Can I ask you a question?
Doris: Sure.
Rudy: (sighs) If I didn't have to go back-I mean, if I was a real person, would you-
Doris: Would I what?
Rudy: (hesitates) Would you go out with me?
Doris: (giggles lightly) You mean, like, on a date?
Rudy: Yeah.
Doris: But we are on a date.
Rudy: That's right. Cool.

Bill: Pardon me, miss.
Doris: My name is Doris.
Bill: (pondering) Doris.
Rudy: That's a nice name.
(Gang agrees.)
Dumb Donald: I know a dog named Doris!

Songs

Original Fat Albert Theme:

Hey, hey, hey!

It's Faaat Albert!

And I'm gonna sing a song for you.

And we're gonna show you a thing or two.

We'll have some fun now, me and all the gang.

Learning from each other, while we do our thing.

Singin': Na, na, na. Gonna have a good time.

Hey, hey, hey!

Na, na, na. Gonna have a good time.

Hey, hey, hey!

Na, na, na. Gonna have a good time. Hey, hey, hey!


Fat Albert Party Theme:

(begins same as original theme song):

Fat Albert:

Hey, hey, hey!

It's Faaat Albert!

(record scratches, begins new, hip-hop beat):

D.J.:

Come on, big fella, it's time to share.

Bounce youre big belly up in the air.

Hey Yo!

Fat Albert:

I'm gonna sing a song for you.

And we're gonna show you a thing or two.

(Reggie: Aren't you the hip-hop fool)

We'll have some fun now, me and all the gang.

Learning from each other, while we do our thang.

Cosby Kids:

Hey Yo!

Big Al, he make you feel alright.

Shake your body at the party that we're having tonight.

Hey Yo!

I know you wanna dance with us.

Find a reason to jump around, move your stuff.

Hey Yo!

Ooh, ah, I like your style.

Come on with me let's just break it down.

Na, na, na, na,

Na, na, na, na,

We're gonna have a good time!

Fat Albert:

They call me Fat Albert, that's my name.

And solvin' problems is my game.

Now get jumping if you're feelin' what I'm sayin', no delayin'.

Hey, hey, hey, man!

I'm so happy, so glad.

I wanna hug myself,

Pinch myself,

Look at me, I love myself.

Since fat's where it's at I don't wanna get skinny.

For what? I like the bigger heart that's within me!

Cosby Kids:

Hey Yo!

Big Al, he make you feel alright.

Shake your body at the party that we're having tonight.

Hey Yo!

I know you wanna dance with us.

Find a reason to jump around, move your stuff.

Hey Yo!

Ooh, ah, I like your style.

Come on with me let's just break it down.

Na, na, na, na,

Na, na, na, na,

We're gonna have a good time!

Mush Mouth:

Hey, beba. (Hey, baby.)

I gobe by da name of Mush Mouth. (I go by the name of Mush Mouth.)

I don't know what I'm sayin'.

But I know one thing,

We making mell butta bubba. (Ya, bodies bounce.)

Ba, ba-ba, ba-ba-ba bow butta. (B-b-b-bounce, but, uh)

I so ba jang when I hold my thang. (So, I do my thang)

Oh, but that was just thingamathing. (But that was just shakin' my thang)

Na, na, na, na, na

Cosby Kids:

Na, na, na, na, na

Hey Yo!

Big Al, he make you feel alright.

Shake your body at the party that we're having tonight.

Hey Yo!

I know you wanna dance with us.

Find a reason to jump around, move your stuff. Hey Yo!

Ooh, ah, I like your style.

Come on with me let's just break it down.

Na, na, na, na,

Na, na, na, na,

We're gonna have a good time!

Goin' To the Park:

(the Gang starts beatboxing)

Fat Albert:

Goin' to the park just to have some fun.

Waitin' on 2:30 just for our rerun.

We want to solve problems, just me and my gang.

(beatboxing pauses)

(resumes)

Fat Albert:

Hey, you we doin' our thang!

We doin' our thang, we doin' our thang!

Gang:

To the park! To the park!

Fat Albert Original Theme (Bad Version):

Na, na, na

Gonna have a bad time.

Ha, ha, ha!

Na, na, na

Gonna have a bad time.

Ha, ha, ha!

Wikipedia
Wikipedia has an article about:

Advertisements






Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message