The Full Wiki

More info on KGEZ

KGEZ: Wikis


Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.


From Wikipedia, the free encyclopedia

City of license Kalispell, Montana
Branding Z-600 The Edge
Frequency 600 kHz
First air date 1927
Format Silent, formerly News/Talk
Power 5,000 watts (day)
1,000 watts (night)
Class B
Facility ID 60575
Transmitter coordinates 48°09′40″N 114°16′51″W / 48.16111°N 114.28083°W / 48.16111; -114.28083
Affiliations Fox Sports
Owner Richard J. Samson, Trustee

KGEZ (600 AM, "Z-600 The Edge") is a radio station licensed to serve Kalispell, Montana. The station was formerly owned by John Stokes, prior to being seized by federal authorities in September 2009; its fate is now uncertain.

It aired a News/Talk format.[1] Its flagship program was a conservative-oriented talk show hosted by Stokes.

The station was assigned these call letters by the Federal Communications Commission.[2]


On September 24, 2009; KGEZ went silent after being seized by the United States Bankruptcy Court for Montana. Stokes had filed for Chapter 11 bankruptcy in March after losing a slander suit in late 2008. He faced having to pay $3.8 million in damages, an amount that he claimed would have forced him out of business. In April the Office of the U.S. Trustee asked that the filing be converted to a Chapter 7, claiming that Stokes hadn't disclosed all of his assets and debts. Stokes responded with a request to withdraw the filing. On September 21, bankruptcy judge Ralph Kirscher issued an order denying Stokes' request and granting the government's request to switch to a Chapter 7.[3]

In his ruling, Kirscher said Stokes had failed to disclose "literally millions of dollars" in assets and had not paid taxes in several years. Stokes was in the midst of his show when federal marshals and Flathead County sheriff's deputies arrived to seize the station; he simply thanked his listeners and signed off. It is not known when or if the station will return; Stokes himself said he'd been losing $40,000 per month operating it.[4]


External links



Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address