New York Post: Wikis

Advertisements
  
  
  
  

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Did you know ...


More interesting facts on New York Post

Include this on your site/blog:

Encyclopedia

Advertisements

From Wikipedia, the free encyclopedia

New York Post
New York Post font page 111307.jpg
The November 13, 2007 front page of the New York Post
Type Daily newspaper
Format Tabloid
Owner News Corporation
Publisher Paul Carlucci
Editor Col Allan
Founded 1801
Language English
Headquarters 1211 Avenue of the Americas
New York, New York 10036
United States
Circulation 508,042 Daily
343,361 Sunday[1]
ISSN 1090-3321
Official website nypost.com

The New York Post is the 13th-oldest newspaper published in the United States and is generally acknowledged as the oldest to have been published continuously as a daily, although – as is the case with most other papers – its publication has been periodically interrupted by labor actions.[2] Since 1993, it has been owned by media mogul Rupert Murdoch's News Corporation, which had owned it previously from 1976 to 1988. It is the sixth-largest newspaper in the U.S. by circulation.[3] Its editorial offices are located at 1211 Avenue of the Americas, in New York City, New York.

Contents

Paper's history

The New York Post, established in 1801 as the New-York Evening Post, describes itself as the nation's oldest continuously published daily newspaper. The Hartford Courant, which describes itself as the nation's oldest continuously published newspaper, was founded in 1764 as a semi-weekly paper; it did not begin publishing daily until 1836. The New Hampshire Gazette, which has trademarked its claim of being The Nation's Oldest Newspaper, was founded in 1756, also as a weekly. Moreover, since the 1890s it has been published only for weekends.

The Post was founded by Alexander Hamilton with about US$10,000 from a group of investors in the autumn of 1801 as the New-York Evening Post,[4] a broadsheet. Hamilton's co-investors included other New York members of the Federalist Party, such as Robert Troup and Oliver Wolcott,[5] who were dismayed by the election of Thomas Jefferson as U.S. President and the rise in popularity of the Democratic-Republican Party.[6] The meeting at which Hamilton first recruited investors for the new paper took place in then-country weekend villa that is now Gracie Mansion.[7] Hamilton chose William Coleman as his first editor,[6] but the most-famous 19th-century New-York Evening Post editor was the poet and abolitionist William Cullen Bryant.[8] So well respected was the New-York Evening Post under Bryant's editorship, it received praise from the English philosopher John Stuart Mill, in 1864.[9]

In 1881 Henry Villard took control of the New-York Evening Post,[10] which in 1897 passed to the management of his son, Oswald Garrison Villard,[11] a founding member of both the National Association for the Advancement of Colored People[12] and the American Civil Liberties Union.[13] Villard sold the paper in 1918, after widespread allegations of pro-German sympathies during World War I hurt its circulation. The buyer was Thomas Lamont, a senior partner in the Wall Street firm of J.P. Morgan & Co.. Unable to stem the paper's financial losses, he sold it to a consortium of 34 financial and reform political leaders, headed by Edwin F. Gay, dean of the Harvard Business School, whose members included Franklin Delano Roosevelt. Conservative Cyrus H. K. Curtis[14]—publisher of the Ladies Home Journal—purchased the New-York Evening Post in 1924[15] and briefly turned it into a non-sensational tabloid in 1933.[15] J. David Stern purchased the paper in 1934, changed its name to the New York Post,[15] and restored its broadsheet size and liberal perspective.[16]

Dorothy Schiff purchased the paper in 1939; her husband, George Backer, was named editor and publisher.[17] Her second editor (and third husband) Ted Thackrey became co-publisher and co-editor with Schiff in 1942,[18] and recast the newspaper into its current tabloid format.[19] James Wechsler became editor of the paper in 1949, running both the news and the editorial pages; in 1961, he turned over the news section to Paul Sann and remained as editorial-page editor until 1980. Under Schiff's tenure the Post was devoted to liberalism, supporting trade unions and social welfare, and featured some of the most-popular columnists of the time, such as Drew Pearson, Eleanor Roosevelt, Max Lerner, Murray Kempton, Pete Hamill, and Eric Sevareid, in addition to theatre critic Richard Watts, Jr. and Broadway columnist Earl Wilson. In 1976 the Post was bought by Rupert Murdoch for US$30 million.[20] The Post at this point was the only surviving afternoon daily in New York City, but its circulation under Schiff had grown by two-thirds.[6]

The 1906 Old New York Evening Post Building is designated landmark.

The Murdoch years

One of the paper's most famous headlines from the April 15, 1983 edition.

Murdoch imported the sensationalist "tabloid journalism" style of many of his Australian and British newspapers, such as The Sun (the highest selling daily newspaper in the UK). This style was typified by the Post's famous headline as shown on the right. In its 35th-anniversary edition, New York listed this as one of the greatest headlines ever. The New York Magazine also has five other post headlines in its "Greatest Tabloid Headlines" list. [21]

Because of the institution of federal regulations limiting media cross-ownership after Murdoch's purchase of WNYW-TV to launch the Fox Broadcasting Company, Murdoch was forced to sell the paper for US$37.6 million in 1988 to Peter S. Kalikow, a real-estate magnate with no news experience.[22] When Kalikow declared bankruptcy in 1993,[22] the paper was temporarily managed by Steven Hoffenberg,[22] a financier who later pled guilty to securities fraud;[23] and, for two weeks, by Abe Hirschfeld,[24] who made his fortune building parking garages.After a staff revolt against the Hoffenberg-Hirschfeld partnership -- which included publication of an issue whose front page featured the iconic masthead photo of Alexander Hamilton with a single tear drop running down his cheek[25]--The Post was repurchased in 1993 by Murdoch's News Corporation. This came about after numerous political officials, including Democratic governor of New York Mario Cuomo, persuaded the Federal Communications Commission to grant Murdoch a permanent waiver from the cross-ownership rules that had forced him to sell the paper five years earlier.[26] Without that FCC ruling, the paper would have shut down. Under Murdoch's renewed direction, the paper continued its conservative editorial viewpoint.

Website

In 1996, the Post launched an internet version of the paper nypost.com. The original site included color photos and sections broken down into News, Sports, Editorial, Gossip, Entertainment and Business. It also had an archive for the past 7 days. Since then, it has been redesigned a number of times — with the latest incarnation launched on September 28, 2006. In 2005 the website implemented a registration requirement but removed it in July 2006.

The current website also features continually updated breaking news; entertainment, business, and sports blogs; links to Page Six Magazine; photo and video galleries; original Post videos; user-submitted photos and comments; and streaming video for live events.

Highlights

The paper is well known for its sports section, which has been praised for its comprehensiveness; it begins on the back page, and among other coverage, contains columns about sports in the media by Phil Mushnick.

The Post is also well known for its gossip columnists Liz Smith and Cindy Adams.

The best-known gossip section is "Page Six", created by the late James Brady[27] and currently edited by Richard Johnson. February 2006 saw the debut of Page Six Magazine, distributed free inside the paper. In September 2007 it started to be distributed weekly in the Sunday edition of the paper. In January 2009, circulation for Page Six Magazine was cut to four times a year.

Sales

The daily circulation of the Post decreased in the final years of the Schiff era from 700,000 in the late 1960s[citation needed] to approximately 418,000.[citation needed] A resurgence during the 21st century increased circulation to 724,748 in April 2007,[1] achieved partly by lowering the price from 50 cents to 25 cents. During October 2006 the Post for the first time passed its rival, the Daily News, in circulation. The Daily News has since regained the lead over the Post.[28] Since then, the Post has fallen to about 500,000 in daily circulation.

One commentator has suggested that the Post cannot become profitable as long as the competing Daily News survives, and that Murdoch may be trying to force the Daily News to fold or sell out.[29]

The Post's website also has high traffic. According to recent Nielson net ratings, the site ranks 8th in number of unique visitors to online newspapers.

Recent headquarters

From 1926, the newspaper's main office was at 75 West Street. In 1967, Schiff bought 210 South Street, the former headquarters of the New York Journal American, which closed a year earlier. The building became an instantly recognizable symbol for the Post. In 1995, then-owner Rupert Murdoch relocated the Post to its present Midtown headquarters at 1211 Avenue of the Americas (Sixth Avenue). The Post shares this building with Fox News Channel, which is also owned by Murdoch.

Criticism

The Post has been criticized since the beginning of Murdoch's ownership for what many consider its lurid headlines, sensationalism, blatant advocacy and conservative bias. In 1980, the Columbia Journalism Review asserted that "the New York Post is no longer merely a journalistic problem. It is a social problem – a force for evil."[30]

Perhaps the most serious allegation against the Post is that it is willing to contort its news coverage to suit the business needs of Murdoch, in particular that the paper has avoided reporting anything that is unflattering to the government of the People's Republic of China. Murdoch has invested heavily in satellite television in China and wants to maintain the favor of local media regulators.[31]

Ian Spiegelman, a former reporter for the paper's Page Six gossip column who had been fired by the paper in 2004,[32] said in a statement for a law suit against the paper that in 2001 he was ordered to kill an item on Page Six about a Chinese diplomat and a strip club because it would have "angered the Communist regime and endangered Murdoch’s broadcast privileges."

Critics say that the Post allows its editorial positions to shape its story selection and news coverage. But as the Post executive editor, Steven D. Cuozzo, sees it, it was the Post that "broke the elitist media stranglehold on the national agenda."

According to a survey conducted by Pace University in 2004, the Post was rated the least-credible major news outlet in New York, and the only news outlet to receive more responses calling it "not credible" than credible (44% not credible to 39% credible).[33]

The Public Enemy song "A Letter to the New York Post" from their album Apocalypse '91...The Enemy Strikes Black is a complaint about what they believed to be negative and inaccurate coverage African-Americans received from the paper.

There have been numerous controversies surrounding the Post:

  • In 1997 a national news story concerning Rebecca Sealfon's victory in the Scripps National Spelling Bee circulated. Sealfon was sponsored by the Daily News. The Post published a picture of her but altered the photograph to remove the name of the Daily News as printed on a placard she was wearing.[34]
  • On November 8, 2000, the Post printed "BUSH WINS!" in a huge headline,[35] although the presidential election remained in doubt because of the recount needed in Florida. Like the Post, many other newspapers around the country published a similar headline after the four major TV networks called the election for Bush.
  • On March 10, 2004, the Post re-ran as a full-color page one photograph,[36] a photograph that had already been run three days earlier in black and white on page 9, showing the 24-story suicide plunge of a New York University student, who had since been identified as 19-year-old Diana Chien, daughter of a prominent Silicon Valley, California, businessman. Among criticisms levelled at the Post [37] was their having added a tightly cropped inset photograph of Chien, a former high-school track athlete, depicting her in mid-jump from an athletic meet, giving the false impression that it was taken during her fatal act, despite the fact that she had fallen face up.
  • On July 4, 2004, the Post ran an article claiming to have learned exclusively that Senator John Kerry, the Democratic Party's Presidential nominee-in-waiting, had selected former House Minority Leader Dick Gephardt to be the Party's Vice Presidential nominee. The article, under the headline "KERRY'S CHOICE," ran without a byline.[38] The next day, the Post had to print a new story, "KERRY'S REAL CHOICE", reporting Kerry's actual selection of Senator John Edwards of North Carolina as his running mate.
  • On April 21, 2006, several Asian-American advocacy groups protested the use of the headline "Wok This Way" for a Post article about President Bush's meeting with the president of the People's Republic of China.[39]
  • On September 27, 2006, the Post published an article called "Powder Puff Spooks Keith" that made fun of Countdown host Keith Olbermann receiving an anthrax threat from an unknown terrorist.[40]
  • On December 7, 2006, the Post doctored a front-page photograph to depict the co-chairmen of the Iraq Study Group, James Baker and Lee Hamilton, in primate fur, under the headline "SURRENDER MONKEYS", inspired by a once-used line from The Simpsons. In defense of the "Surrender Monkeys" headline, media contributor Simon Dumenco wrote an Ad Age article about his love for the Post. [41]
  • On April 23, 2008, the Post ran a "Page Six" story stating that there was a sex tape about to surface featuring actor/stuntman Bam Margera and Lindsey Hughes, fiancée of radio personality Gregg "Opie" Hughes, co-host of the Opie and Anthony Show. It also stated that Hughes was planning on taking legal action to prevent the tape from running on the internet. Hughes himself said adamantly that there was no sex tape and he had never planned on taking any legal action against the phantom tape from surfacing. Also, on April 24, 2008, Margera confirmed during a phone-in to the Opie and Anthony Show that there was no sex tape and he had never met Opie's fiancée in his life. The Post printed a full retraction on May 5, 2008, after it was revealed that Chaunce Hayden of Steppin' Out magazine had supplied false information about the existence of the tape.
  • On February 18, 2009, the Post ran a cartoon by Sean Delonas that depicted a white police officer saying to another white police officer who has just shot a chimpanzee on the street: "They'll have to find someone else to write the next stimulus bill." The cartoon referred the recent rampage of Travis, a former chimpanzee actor and was criticized to be in bad taste[42] primarily by making a reference to the racist stereotype of African-Americans being portrayed as non-human apes.The cartoon has been interpreted by some to compare President Barack Obama to a violent chimpanzee who promoted a stimulus bill that was unpopular with many Republicans. Rights activist Al Sharpton called the cartoon "troubling at best given the historic racist attacks of African-Americans as being synonymous with monkeys."[43] The Post has defended itself by stating that the cartoon was deliberately misinterpreted by its critics. [44]

The Post and the Daily News often take potshots at each other's work and accuracy, particularly in their respective gossip-page items.

In certain editions of the February 14, 2007, newspaper, an article referring to then-Senator Hillary Clinton's support base for her 2008 presidential run referred to then-Senator Obama as "Osama";[45] the paper realized its error and corrected it for the later editions and the website.[46] The Post noted the error and apologized in the February 15, 2007, edition.[47] Earlier, on January 20, 2007, the Post received some criticism[48] for running a potentially misleading headline, "'Osama' Mud Flies at Obama",[49] for a story that discussed rumors that then-Senator Obama had been raised as a Muslim and concealed it.

See also

References

  1. ^ a b "Circulation numbers for the 25 largest newspapers" (HTML). AssociatedPress. http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5iii6K7TtCpU_HVyZEVpZlcWAGWmQD9BIU4482. Retrieved October 26, 2009. 
  2. ^ Michael & Edwin Emery, The Press and America, 7th edition, Simon & Schuster, 1992, page 74
  3. ^ http://www.burrellesluce.com/top100/2009_Top_100List.pdf
  4. ^ Allan Nevins, The Evening Post: Century of Journalism, Boni and Liveright, 1922, page 17.
  5. ^ Nevins, page 14.
  6. ^ a b c Emery & Emery, page 74.
  7. ^ Nevins, pages 17–18.
  8. ^ Emery & Emery, page 90.
  9. ^ Nevins, page 341.
  10. ^ Nevins, page 438.
  11. ^ Webster's Biographical Dictionary, G. & C. Miriam Co., 1964, page 1522.
  12. ^ Christopher Robert Reed, The Chicago NAACP and the Rise of Black Professional Leadership, 1910–1966, Indiana University Press, 1997, page 10.
  13. ^ Emery & Emery, page 257.
  14. ^ "New York Newspapers and Editors". http://www.bklyn-genealogy-info.com/Newspaper/NYNewspapers.html. Retrieved June 7, 2007. 
  15. ^ a b c "ketupa.net media profiles: curtis". http://www.ketupa.net/curtis.htm. Retrieved June 7, 2007. 
  16. ^ Emery & Emery, page 292.
  17. ^ Deborah G. Felder & Diana L. Rosen, Fifty Jewish Women Who Changed the World, Citadel Press, 2003, page 164.
  18. ^ "Dolly's Goodbye". Time. January 31, 1949. http://jcgi.pathfinder.com/time/magazine/article/0,9171,794542,00.html. Retrieved June 6, 2007. 
  19. ^ Emery & Emery, page 556.
  20. ^ "News Corp: Historical Overview". The Hollywood Reporter. November 14, 2005. http://www.hollywoodreporter.com/thr/film/feature_display.jsp?vnu_content_id=1001479107. Retrieved June 7, 2007. 
  21. ^ Published Mar 31, 2003 (2003-03-31). "Greatest Tabloid Headlines". Nymag.com. http://nymag.com/nymetro/news/anniversary/35th/n_8568/. Retrieved February 11, 2009. 
  22. ^ a b c Neil Hickey (January/February 2004). ""Moment of Truth"". Columbia Journalism Review. http://www.cjr.org/issues/2004/1/gangs-hickey.asp. Retrieved June 7, 2007. 
  23. ^ ""ABS Credit Migrations"" (PDF). Nomura Fixed Income Research. March 5, 2002. pp. 20. http://www.securitization.net/pdf/nomura_abs_030502.pdf. Retrieved June 7, 2007. 
  24. ^ Bob Fenster, Duh! The Stupid History of the Human Race, McMeel, 2000, page 13.
  25. ^ Glaberson, William (March 16, 1993). "Fight for New York Post Heats Up In Court, in Newsroom and in Prin". http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9F0CE1DD113CF935A25750C0A965958260&scp=7&sq=new+york+post&st=nyt. Retrieved 2009-03-22. 
  26. ^ Hickey, "Moment of Truth".
  27. ^ "Obituaries in the news". The Associated Press. 27 January 2009. http://hosted.ap.org/dynamic/stories/D/DEATHS?SITE=AP&TEMPLATE=DEFAULT. Retrieved January 28, 2009. 
  28. ^ Associated Press, "Newspaper circulation off 2.6%; some count Web readers", November 5, 2007. Accessed June 5, 2008.
  29. ^ Anthony Bianco (February 21, 2005). "Profitless Paper in Relentless Pursuit". Business Week. http://www.businessweek.com/magazine/content/05_08/b3921114_mz016.htm. Retrieved June 7, 2007. 
  30. ^ Columbia Journalism Review, volume 18, number 5 (Jan/Feb 1980), pages 22–23.
  31. ^ James Barron and Campbell Robertson (2007-05-19). "Page Six, Staple of Gossip, Reports on Its Own Tale". The New York Times. http://www.nytimes.com/2007/05/19/nyregion/19six.html?_r=1&pagewanted=1&ref=nyregion&oref=slogin. Retrieved May 19, 2007. 
  32. ^ The New York Times[1]July 17, 2004. Retrieved August 25, 2008
  33. ^ Jonathan Trichter (June 16, 2004). "Tabloids, Broadsheets, and Broadcast News" (PDF). Pace Poll Survey Research Study. http://appserv.pace.edu/emplibrary/pace_poll_061604.pdf. Retrieved June 7, 2007. 
  34. ^ David, Shenk (1997-10-20). "Every Picture Can Tell a Lie". Wired. http://www.wired.com/culture/lifestyle/news/1997/10/7815. Retrieved March 22, 2008. 
  35. ^ "Bush wins!". The Guardian. http://www.guardian.co.uk/pictures/image/0,8543,-10104103692,00.html. Retrieved July 5, 2008. 
  36. ^ David Nolan, "New York Post Blasted for running suicide shot on cover", Media Ethics, Texas State University-San Marcos, School of Journalism & Mass Communication. Accessed June 5, 2008.
  37. ^ "From The 'If It Bleeds It Leads Department' — Death Jump Photo Ran Because That's What We Do", Plastic(.com). Accessed June 5, 2008.
  38. ^ "Post Tabs Wrong Horse", thesmokinggun.com. Accessed June 5, 2008.
  39. ^ Paul H.B. Shin (April 22, 2006). "Post's 'Wok' Head No Joke to Asians". New York Daily News. http://www.nydailynews.com/04-22-2006/front/story/411080p-347724c.html. Retrieved June 7, 2007. 
  40. ^ "Powder Puff Spooks Keith", New York Post, September 27, 2006. Accessed June 5, 2008.
  41. ^ Dumenco, Simon (2007-07-23). "Call Me a Surrender Monkey, but I (Heart) the New York Post — Advertising Age — The Media Guy". Adage.com. http://adage.com/mediaworks/article?article_id=119404. Retrieved February 11, 2009. 
  42. ^ Roland S. Martin, Commentary: NY Post cartoon is racist and careless, CNN, February 18, 2009, Accessed February 19, 2009.
  43. ^ Associated Press (February 18, 2009). "NY Post cartoon of dead chimpanzee stirs outrage". http://news.yahoo.com/s/ap/20090218/ap_en_ot/ny_post_cartoon. Retrieved February 19, 2009. 
  44. ^ NY Post (February 19, 2009). "That cartoon". http://www.nypost.com/seven/02192009/postopinion/editorials/that_cartoon_155984.htm. Retrieved February 2, 2009. 
  45. ^ The Empire Zone (February 14, 2007,). "Bill Snares Osama Guy". New York Times Blog. http://empirezone.blogs.nytimes.com/2007/02/14/bill-snares-osama-guy-2/. Retrieved June 7, 2007. 
  46. ^ Maggie Haberman (February 14, 2007). "BILL SNARES OBAMA GUY". New York Post. http://www.nypost.com/seven/02142007/news/nationalnews/bill_snares_obama_guy_nationalnews_maggie_haberman.htm. Retrieved June 7, 2007. 
  47. ^ "CORRECTION", New York Post, February 15, 2007. Accessed June 5, 2008. "Due to an editing mistake, a small number of copies of yesterday's Post carried a headline referring to 'Osama' over a story about Sen. Barack Obama on Page 2. The Post regrets the error."
  48. ^ "Presidential Candidate Barack Obama Educated At Radical Islamist School, Oh, Wait. No, That's Not True... But Let's Pretend He Was Anyway". Your New Reality. January 23, 2007. http://yournewreality.blogspot.com/2007/01/fox-news-presidential-candidate-barack.html. Retrieved June 7, 2007. 
  49. ^ Maggie Haberman (January 20, 2007). "'Osama' Mud Flies at Obama". New York Post. http://www.nypost.com/seven/01202007/news/nationalnews/osama_mud_flies_at_obama_nationalnews_maggie_haberman.htm. Retrieved June 7, 2007. 

Further reading

  • Crittle, Simon. The Last Godfather: The Rise and Fall of Joey Massino. New York: Berkley, 2006. ISBN 0425209393.
  • Felix, Antonia, and the editors of the New York Post. The Post's New York: Celebrating 200 Years of New York City As Seen Through the Pages and Pictures of the New York Post. New York: HarperResource, 2001. ISBN 0066211352.

External links


Quotes

Up to date as of January 14, 2010

From Wikiquote

The New York Post is the 13th-oldest newspaper published in the United States and one of several that claim to be the oldest to have been published continually as a daily, although its publication has been interrupted by labor actions.[1] Since 1976, it has been owned by Australian-born billionaire Rupert Murdoch's News Corporation and is one of the 10 largest newspapers in the United States.[2] Its editorial offices are located at 1211 Avenue of the Americas, in the New York City borough of Manhattan.

Quotes About

  • Our winner tonight, Paula Froelich of the gossip section of Page Six, the entirely disreputable portion of his almost entirely disreputable “New York Post,” the paper that makes its readers every day feel like they need to shower immediately. Preparing at this hour an item about Chris Matthews and me to be run as early as tomorrow, in which, as Miss Froelich describes it, quote, "both are vying for Tim Russert‘s job. Chris at the reception for Tim‘s memorial at the Kennedy Center was overheard by several guests talking to presumably his agent about pitching NBC for the job and what he should say in the meeting with NBC execs. Keith, apparently, has threatened to quit if he doesn‘t get the job." As we mourned Tim Russert yesterday in Washington, a Pennsylvania acquaintance of Chris's came up to him and said, "You should be on the list to succeed him." Chris said he didn‘t want to be on any such list. He changed the topic immediately. He asked this Pennsylvania man, who was not his agent—no agent would be crass enough to bring up such a topic now or there—for advice on a speech Chris is to give at Gettysburg, Pa., next week -- what he should say, how should he approach it -- the speech. As for myself, not only have I never threatened to quit if I don‘t get Tim Russert‘s job, not only have I not vied for it, not only has the subject not even come up between me and anybody who will be involved in this sad task, not only did the Post make this up, not only is the very subject of Tim Russert‘s job not appropriate now, as anyone with a shadow of a heart would understand, but I don‘t even consider myself qualified for it. Would that Ms. Froelich and her boss, Richard Johnson, and his boss, Mr. Murdoch, understand just how unqualified they are for the jobs that the mistakes of fate have given them. Paula Froelich of Page Six of the “New York Post,” today‘s worst person in the world.
    • MSNBC host Keith Olbermann, in his nightly Worst Persons segment, debunking the following morning's Page Six assertions; June 19, 2008; [1]
  • [Tonight's Worst Person:] Paula Froelich, of the gossip section of Rupert Murdoch's New York Post, whose writers are divided into those who have been found taking bribes and those that have not yet been found taking bribes. As we told you last night, she made up a story about Chris Matthews and me seeking to succeed our friend, the late Tim Russert. Even as a work of fiction, it was pretty damn weak. Her fable had Chris lobbying for the job at the reception after Tim's memorial service, which not only isn't true, but which only somebody working for Rupert Murdoch would be classless and self destructive enough to do. Her hallucination had me threatening to quit if I didn't get the job, which not only isn't true but which, as I said last night, does not account for the fact that I am not qualified for Tim Russert‘s job. Mr. Froelich, however, knowingly and maliciously printed the falsehoods and has now had Bill Hoffman make something else up. He‘s another staffer at Page Six (whose writers are divided into those who have been found taking bribes and those that have not yet been found taking bribes). Mr. Hoffman was told to make something up for tomorrow‘s paper about my supposed recent diagnosis of Wittmack Eichbaum‘s Syndrome, a neurological condition in which sleep is sometimes interrupted by odd nerve sensations, usually in the limbs. Hoffman has been told to write about the sexual side effects of a new drug prescribed for the disease and to make up something about whether or not the drug is affecting me -- which gives him a hobby -- but unfortunately -- with the Post's usual dead-on inaccuracy -- has nothing to do with me, since my diagnosis was not recent. It was in the mid-1990s. And I‘ve never taken the drug he's going to be making stuff up about, tomorrow. Returning to Ms. Froelich meantime, she told an online gossip site, quote, “Perhaps, Keith, who is as infantile as he is narcissistic, should preach to his viewers about things that actually matter to them rather than himself. But then again, there are only 300,000 of them.” Actually, we had 2,202,000 viewers last night and every time you've written about me, that number has gone up. So congratulations to Paula and the Post for getting yet one more thing wrong by a factor of 1,900,000. And congratulations on the “Post's” daily circulation of nearly 725,000. Well, there has been a toilet paper shortage lately.
    • MSNBC host Keith Olbermann, in his nightly Worst Persons segment, debunking the following morning's Page Six assertions; June 20, 2008; [2]
  • Richard Johnson, editor of Murdoch's Page Six in the New York Post, [has] just been sued for 10 million dollars for defamation. In a story that has since proved to be false, Page Six identified Lynsi Smigo, fiancée of radio host Gregg "Opie" Hughes [of "Opie and Anthony"] as a women in a sex tape with a man other than Hughes. The Post based its story on one of its so-called sources named Chaunce Hayden, who is also named in the suit. Hayden later insisted he had made it clear to a Page Six "reporter" that he had never actually seen the purported tape. And the Post printed the story anyway.
    • MSNBC host Keith Olbermann, in his nightly Worst Persons segment; June 27, 2008; [3]
  • The bronze to Corynne Steindler of Page Six from Rupert Murdoch‘s rag the New York Post. ... The latest fictional story Miss Steindler has been forced to make up for tomorrow's paper, that I, "threw a fit over my train trip to Washington last week for Tim Russert‘s memorial", and that I was, "yelling at the Kennedy Center about them not having ketchup for my lunch." Two small problems, Miss Stindler: I didn't take the train to Washington last week. I went in a car, both ways, to and fro. And I didn't eat at the Kennedy Center, lunch or anything else. I ate at a restaurant at Union Station. Well, I take that back. I had a Starbucks at the Kennedy Center, but I usually don't put ketchup in my Starbucks. You guys are kind of embarrassing yourselves now.
    • MSNBC host Keith Olbermann, in his nightly Worst Persons segment; June 24, 2008; [4]

Notes and references

  1. Michael & Edward Emery, The Press and America, 7th edition, Simon & Schuster, 1992, p. 74
  2. Top 200 Newspapers by Largest Reported Circulation. Audit Bureau of Circulation (September 30, 2006). Retrieved on 2007-03-07.

External Links


Advertisements






Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message