The Full Wiki

More info on TVE2

TVE2: Wikis

  
  

Note: Many of our articles have direct quotes from sources you can cite, within the Wikipedia article! This article doesn't yet, but we're working on it! See more info or our list of citable articles.

Encyclopedia

From Wikipedia, the free encyclopedia

TVE2
Logo TVE-2.svg
Launched 15 November 1966
Owned by TVE
Picture format 576i (SDTV) - 4:3 & 16:9
Audience share 3.5% (September 2009, TNS)
Country  Spain
Broadcast area  Spain
Sister channel(s) TVE1
Website www.rtve.es
Availability
Terrestrial
Analogue usually tuned to 2
Satellite
Digital+ Channel 12
IPTV
Imagenio Channel 2
ONO Channel 2

"TVE2" (also called "La 2", or "La Dos") (literally, The Two), is Spain's second state-owned television channel for the public broadcasting service. Its first broadcast was on 15 November 1966. Unlike sister channel TVE1 ("La Uno"), it is not an overtly populist channel, and rather like BBC Two in the UK is famous for a more "intellectual" style of programming (often popular with university students) featuring wildlife documentaries, classic films from home and abroad, more "alternative" American TV series - Will & Grace, Six Feet Under, Veronica Mars etc. - investigative reporting and the semi-finals of the Eurovision Song Contest.

However, TVE2 has a very low audience rating, the lowest among nation-wide TV channels. Unlike the BBC, both TVE channels show commercials during and between programmes, although recent developments of the Government's TV policy has hinted at the possible removal of all kinds of advertising from the channel.

During the Aznar years the TVE2 evening news bulletins presented by Lorenzo Milá (and subsequently by Fran Llorente) were seen by some people as a refreshing alternative to what many considered to be government propaganda on TVE1, despite both channels being state-controlled.

Following the Socialists' victory in the 2004 general election, Milá replaced Alfredo Urdaci as evening news anchor on La 1, who has lost its traditional first position in the list of news programme ratings. Also now as during José María Aznar years TVE1 has been considered to be government propaganda by some people.

Branding

Tve2 logo1.jpg Tve2-logo2.jpg Tve2-logo3.jpg TVE2 logo.png Logo TVE-2.svg
1979 - 1991 1991 - 1993 1993 - 2002 2002 - 2008 2008 - Present

External links








Got something to say? Make a comment.
Your name
Your email address
Message